15 Ekim 2010 Cuma

Lamborghini Reventon Roadster

Otomobilin uzunluğu 4.7 m, genişliği 2.1 m, yüksekliği 1.1 m ve dingil açıklığı da 2.8 m. Her iki yolcu da zemine oldukça yakın oturuyor ve günlük sürüşteki tümseklerden geçişi kolaylaştırmak için öndeki süspansiyon 40 mm’ye kadar yükseltilebiliyor.

Otomobil gücünü Lambo’nun test edilip onaylanmış 6.5 litrelik, 48 valflı, doğal emişli V12’den alıyor. Motor 8000 devir/dakikada 670 bg gibi müthiş bir güç üretebiliyor. Maksimum tork 6000 devir/dakikada 660 Nm. Lamborghini otomobilin 0’dan 100 km/s’ye yalnızca 3.4 saniyede ulaşabildiğini ve hız kadranında 330 km/s görününceye kadar da yavaşlamadığını söylüyor. Viskoz Çekiş sürekli dört tekerlek çekiş sistemi sayesinde tork dört tekerleğin hepsine değişken bir şekilde aktarılıyor.

İç kısım "avcı jetin", F1’in ve konforun bir karışımı. Göstergeler artık sadece klasik analog kadranlardan oluşmuyor, değerler aynı zamanda iki trans-reflective ve bir aktarıcı LCD ile de veriliyor. Sürücü istediği zaman analog-dijital görüntü arasında geçiş yapabiliyor. Karbon fiber, gösterge panosunda da kullanılmış ve alüminyum ile kaynaştırılmış; ayrıca, Alcantara ve deri gibi başka malzemelerden de yararlanılmış.


Büyük ölçüde karbon fiber ve yüksek dayanımlı çelik kullanılarak üretilen Reventon Roadster hem iyi burulmazlık özellikleri barındırıyor, hem de olağanüstü bir performans ortaya koyacak kadar hafif. 1.690 kg’lik ağırlığı Coupe’dan yalnızca 25 kg daha fazla.

Otomobilin tasarımında öndeki güçlü ok başı görünümü, makas kapılar, geniş yan etekler ve büyük hava girişleri gibi tarz öğeleriyle "avcı jeti"nden esinlenilmiş. Ön farlar çift-xenon teknolojisine sahipken gündüz seyir farları, sinyal lambaları ve arka farlar için LED’ler kullanılmış. Dış boya olarak Reventon Grisi adı verilen özel bir mat renk uygulanmış.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder